Link unit

Thursday, January 28, 2010

TUTORIAL BUAT DUIT PERCUMA #1

==========================================

Salam hormat.

Seperti yang pernah janjikan sebelum ini,saya pernah memberitahu anda untuk memberikan tutorial percuma mengenai cara mendapatkan income melalui internet.

Baik, apa-apa pun, sebelum tambah duit, pastikan takde duit bocor. Saya ada bincangkan isu ini di http://rajakamil.biz/2009/08/08/bisnes-oh-bisnes/

Baik, sekarang saya beritahu anda, apa yang diperlukan oleh seorang internet marketer.

1. Blog
2. Produk
3. Autoresponder
4. Iklan

Semua perkara di atas memerlukan duit. Tapi, saya nak beritahu anda satu rahsia, saya dulu bermula tanpa ada duit.

Serius.
Saya dapatkan semua tools di atas dengan menggunakan duit yang saya dapat dengan ...........kita bincang di bawah.

Ok, caranya ialah, jual barang-barang yang tidak perlu.

Pada waktu itu, tahun 2005, saya telah menjual sebuah handphone saya yang rosak di www.lelong.com.my

Duit daripada situ, saya jana lagi duit-duit lain. Istilah buat duit dengan duit, memang saya pegang dan pastikan segalanya ikut perancangan. Tapi, semuanya perlu ada duit. Masa tu pun, saya memang takde duit. Apa yang saya ada adalah pelbagai barang-barang yang sepatutnya dulu saya tak beli.

Guna sekali sekala je lepas tu terus campak belakang stor dan bawah katil.

Barang-barang tu
1. saya kasi bersih
2. saya tangkap gambar cantik-cantik guna kamera Abdullah bin Abd. Latif (jiran saya)
3. Saya iklankan di www.lelong.com.my

dan ka ching......... (bayangkan bunyi mesin duit kat kaunter pembayaran)

Hehe. Kisah tu, saya ada ceritakan dalam ebook percuma saya sebelum ini.

Baik. itu tahun 2005. Sekarang tahun 2009, lelong pun dah susah nak daftar. Kena bayar RM20 kalau nak iklankan barang-barang kita di sana.

Apa yang bestnya sekarang ialah, sekarang ini kita ada www.mudah.my .

Tak perlu daftar pun.
Saya ceritakan langkah-langkahnya ye.

1. Pergi ke www.mudah.my
2. pilih negeri tempat kita/barang nak jual berada
3. Klik pada 'post new ad' atau yang seumpama dengannya
4. Tuliskan iklan anda dan klik submit.
5. Dalam tempoh 2 jam, kalau semua ok, iklan anda akan disahkan
6. Jangan lupa masukkan no hp anda dalam iklan tu, jangan risau takde nye orang nak ngorat anda ^_^

Ok, jadi itu sahaja dalam tutorial #1 ni. Dapatkan duit modal terlebih dahulu.

Dalam tutorial seterusnya saya akan beritahu bagaimana cara yang betul untuk kita guna duit tadi untuk menjana lebih banyak duit di internet ini.

Oh ya, produk terbaru saya, Panduan Buat Duit Dengan Mudah.my dapat membantu anda menghasilkan jualan dengan SANGAT PANTAS di mudah.my

Anda boleh dapatkan maklumat DI SINI

Harga produk ini sekarang ialah RM50. Dalam masa terdekat akan dinaikkan ke RM70

Sedikit info mengenai produk, selain menjadi produk anda 99.99% terjual di mudah.my, dalam panduan itu juga, saya ada ceritakan 5 cara bagaimana nak buat tambah pendapatan walaupun kita punya barang habis dijual.....

Akhir kata, saya berharap agar tutorial ini dapat menjadi titik tolak buat anda untuk menjana pendapatan daripada online.

Nasihat saya, pakai apa yang perlu pakai.Kalau pakai hp mahal-mahal sekadar kemewahan, mungkin kita berkorban sedikit dulu. Konsep saya,pakai hp/kereta/laptop murah-murah sekrang untuk pakai hp/kereta/laptop yang lebih mewah akan datang.

Yang Benar;
RK
www.rajakamil.biz

No comments:

Post a Comment