Link unit

Thursday, January 28, 2010

TEKNIK HEBAT - TRAFIK PERCUMA

==========================================

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Saya doakan semoga anda senantiasa sihat dan ceria selalu di samping orang yang disayangi.Nampaknya saya semakin energetic di bulan2 terakhir tahun 2009 ini dengan pelbagai project business. Namun dengan masa yang ada ini saya ingin kongsikan satu part mudah SEO optimization supaya kita mendapat limpahan trafik dan visitor yang berpotensi utk memberi pulangan kepada web atau blog kita.

Bagaimanakah cara mudah untuk dapatkan trafik web percuma dan banyak?

Sebagai seorang blogger mahupun IM atau webmaster kita perlu peka dan responsif terhadap trend semasa di sesuatu tempat. Misalnya di Malaysia keyword yang popular sejak 23 oktober 2009 adalah berkaitan dgn Bajet 2010.Sekiranya anda peka sudah tentu anda akan buat satu artikel mengenainya dalam blog dan digg them up then socialize it.

Blog anda perlulah SEO-friendly, kene guna digg.com untuk submit artikel mengikut tajuk yang jelas dan popular dalam search engines. Kemudian socialize it dalam social bookmarking site atau social networking site.Semua ini percuma. Tapi impak yang akan diterima nanti cukup mengagumkan. Teknik percuma sepatutnya digunakan secara aktif serta bagus utk long term. Saya gunakan teknik percuma ini untuk dapatkan traffic yang berterusan.

Ini kerana search engines akan menyenaraikan artikel blog kita di dalam result page pertama seterusnya memberi limpahan traffic & visitor yang cukup berpotensi.Namun ada banyak lagi perkara yang mesti diketahui mengenai misteri & mitos search engines ini jika mahu dapatkan free traffic dengan mudah. Anda boleh download ebook percuma 12 SEO Myths dalam format PDF yang telah saya sediakan istimewa khususnya utk subscriber saya.

Apabila kita menguasai teknik SEO saya rasa tidak perlu bimbang lagi utk mencipta traffic percuma. Mentor saya amat tekankan teknik SEO berbanding PPC.Ini kerana SEO lebih bagus utk long-term berbanding PPC yang berbayar dan short-term sahaja bila tiada bajet yang mencukupi. Saya kini boleh menarik nafas lega apabila 5 jenis blogspot saya mendapat ranking pertama Google SERP dengan keyword-keyword yang popular.

Dalam keadaan ekonomi gawat pun still sales tetap masuk kerana limpahan traffic yang percuma hebat ini. Jika nak tau lebih lanjut teknik SEO ini boleh lihat artikel saya berkaitan SEO tips di web Rahsiaebiz.

Selamat membaca & mempraktiknya.

Setakat ini dulu dari saya, bertemu kita
di lain masa kelak.

Terima kasih ! :)

wassalam @ peace

Salam sukses,
Mohd Nuur Fahmy aka Code7
Admin rahsiaebiz.com

No comments:

Post a Comment