Link unit

Wednesday, January 27, 2010

PERNIAGAAN ONLINE

===========================================

Salam & selamat sejahtera,

Sebelum ini saya ada menerangkan tentang perniagaan offline. Pada kali ini saya akan menerangkan pula berkenaan perniagaan online. Peniagaan online ada beberapa kelebihan. Diantara kelebihannya ialah:

i. Tidak memerlukan pejabat. Jadi tidak adalah sewa bulanan bagi menyewa sebuah pejabat. :)

ii. Perniagaan anda boleh mendatangkan keuntungan walaupun pada ketika itu anda sedang tidur nyenyak.

iii. Tidak perlu berjumpa orang. Pelanggan akan mengetahui tentang anda melalui website.

iv. Tidak perlu bercakap banyak untuk meyakinkan pembeli.Cukuplah penerangan melalui website anda. :)

Ada orang yang mengatatakan perniagaan intenet ini banyak yang menipu, orang yang membuat perniagaan di internet tidak pergi ke mana pun dan berbagai-bagai lagi tanggapan yang dilemparkan.

Kenapa ada sesetengah daripada kita beranggapan negatif terhadap perniagaan internet ini?.

Di sinilah peranan mind set anda amat penting. Kalau anda dari awal lagi sudah berfikiran negatif, masakan akan memperolehi kejayaan. Pernah tidak anda mendengar laungan Malaysia Boleh!!!. Tapi pada kali ini anda pula laungkan pada diri sendiri
bahawa anda pun boleh. :). Boleh berjaya seperti orang yang telah berjaya dalam perniagaan intenet ini. Anda lah yang mencorak diri anda sendiri dan tidak ada orang lain lagi.

Mengapa anda tidak pandang pada orang yang sudah berjaya dalam perniagaan intenet ini. Di Malaysia terdapat beberapa individu yang berjaya dengan perniagaan intenet ini. Contohnya seperti Irfan Khairi, Gobala Krishnan dan mbeberapa orang lagi.

Lihatlah contoh orang yang berjaya. Anda pelajarilah teknik yang mereka gunakan untuk berjaya. Dapatkanlah juga tips-tips berguna daripada mereka.

Di mana ada kemahuan, di situ juga ada jalan.

Ikhlas,
Mat Borhan Bin Mohd Yatim

No comments:

Post a Comment