Link unit

Tuesday, January 26, 2010

3 LANGKAH DAPAT TRAFIK MELALUI YOUTUBE

===========================================

YouTube adalah satu laman sosial yang sangat berkuasa. Ianya perkara pertama yang orang akan semak apabila mereka ingin mencari klip video; dan video-video YouTube boleh secara mudahnya di sebarkan di Internet kepada pengguna-penggunanya di seluruh dunia. Oleh kerana secara naturalnya ia menyebarkan sesuatu, YouTube adalah satu alat pemasaran internet yang bagus. Di sini terdapat beberapa langkah yang anda perlu ikuti untuk melakukannya.

Anda mungkin pernah dengar mengenai YouTube. Siapa yang tidak pernah bukan? Jutaan orang memuat naik, melihat, memuat turun atau menyambungkan ke video di dalam YuoTube setiap hari. Jika anda mahu melihat satu video tentang sesuatu, anda boleh memeriksanya daripada YouTube.

YouTube adalah laman web perkongsian video percuma yang menggunakan aplikasi teknologi adobe flash untuk membolehkan memapar video-video yang di muat naik oleh jutaan ahli-ahlinya. Semua video ini dilihat dan ditonton oleh lebih kurang 20 juta orang pengunjung setiap bulan. Video-video di YouTube menampilkan ribuan orang yang diketahui dan tidak diketahui setiap hari.

Jika anda mempunyai satu laman web, satu akaun bersama YouTube tentunya akan memberi faedah untuk anda. Anda boleh mengambil kesempatan dengan perkongsian video secara percuma dengan rangkaian orang yang terlampau luas dan anda dapat memasarkan produk anda itu. Cuba bayangkan berapa banyak trafik yang laman anda akan gerakkan melalui video-video anda sendiri. Tiada apa yang lebih baik untuk megiklankan kepada jutaan orang secara percuma selain daripada YouTube. Menggunakan servis ini, anda boleh memaksimakan semua peluang pasaran internet. Di sini bagaimana anda boleh menggunakan YouTube secara efektif untuk usaha pemasaran internet anda.

===========================================
Langkah 1 : Cipta satu genre yang jelas untuk video anda
===========================================

Menentukan jenis apa video yang ingin anda cipta bergantung kepada peminatnya. Video yang penuh warna-warni dan interaktif sesuai untuk para remaja atau pelajar-pelajar kolej. Satu persembahan klasik lebih sesuai untuk golongan profesional dan pasaran kerja.

Pastikan yang mesej di dalam video anda adalah jelas tetapi ringkas. Pastikan bahawa klip anda tidak akan bermain lebih daripada 5 minit. Cipta satu impak dengan mesej anda. Cuba untuk memeranjatkan dan mengalih orang keluar daripada kebiasaan yang sama. Buatkan mereka rasa ingin tahu tentang produk anda, perniagaan atau servis anda dan buatkan mereka mahu untuk memiliki apa yang anda jual melalui kandungan video anda itu.

Pastikan anda dengan jelasnya memperkenalkan diri anda dengan video tersebut. Ia seharusnya mengandungi logo atau nama syarikat anda. Cara ini untuk memastikan bahawa mesej anda tidak akan hilang daripada penonton. Ambil masa anda untuk mencipta video anda. Pastikan produk yang akan anda hasilkan dapat memberi mesej yang anda ingin sampaikan.

===========================================
Langkah 2 : Dengan strategiknya meletakkan video anda di dalam internet
===========================================

Suatu penempatan yang strategik di dalam YouTube akan menarik minat orang ramai dan menonton video anda. Jadikan video anda yang paling mahu ditonton oleh mereka. Pastikan video anda berada di halaman utama YouTube kerana ia akan menarik minat seramai yang mungkin. Di sini lah pemasaran viral bermula. Video anda akan ditonton dan diberikan secara berterusan oleh lebih ramai dan ramai lagi orang.

===========================================
Langkah 3 : Mencipta satu link ke laman web anda
===========================================

Ingat bahawa tujuan video anda adalah untuk menarik lebih ramai orang melawat laman web anda. Walaubagaimanapun, jualan langsung yang dibuat daripada suatu video adalah tidak digemari di YouTube. Untuk mengelakkan video anda daripada dibuang (tetapi masih boleh membuat pengiklanan secara tidak langsung), letakkan suatu trailer sebagai umpan di akhir video anda. Letakkan nama syarikat anda di dalam trailer dan pastikan orang yang melihatnya akan mengetahui siapa yang boleh dikaitkan dengan video tersebut.


Aplikasikan tips ini dengan Sistem Bisnes Segera!! Anda boleh dapatkannya disini : http://sufibiz.com

Semoga berjaya!!

No comments:

Post a Comment